نورپردازی در محیط های درمانی

یک شرکت نورپردازی دانمارکی طرح نورپردازی نوآورانه و قابل تنظیمی را برای محیط های درمانی و بیمارستانی خلق کرده است که می تواند با کمک تفسیر داده ها و نتایج آزمایشات ، فرایند احیا و درمان بیماران را تسریع کرده ونیز قابلیت خود تنظیمی را با ساعت بیولوژیکی بیماران و کارکنان دارا می باشد.

سیلگ برگ، شهری که به لحاظ جغرافیایی در مرکز کشور دانمارک واقع شده و جمعیتی بالغ بر 45000 نفر دارد. بیمارستان اصلی شهر بنام بیمارستان منطقه ای سیلک برگ، جایی است که اخیراً طرح نوآورانه ای در خصوص نورپردازی اماکن درمانی با امید ارتقائ سطح درمان و تشخیص بیماری مراجعه کنندگان صورت گرفت.

در این مقاله نه تنها به بررسی این طرح در این بیمارستان می پردازیم بلکه به بررسی نورپردازی سازگار با ساعت بیولوژیک انسان، نحوه کارکرد و تاثیر آن در محیط های درمانی و سلامت می پردازیم. همچنین به برخی پروزه های دیگر در این خصوص اشاره می کنیم.

آنچه که در بیمارستان منطقه ای سیلک برگ توسط کارکنان مشاهده شد آن بود که محیط هایی که دارای صفحات نمایشی داده های آزمایشی و تصاویر (نظیر تصاویر ایکس-ری، فرصوت، ام.آر.آی و سی تی اسکن) می باشند، اغلب در حضور نورهای ال-ای-دی دیواری یا سقفی سفید  یا نورهای فلورسنت ایجاد انعکاس کرده به عبارتی این نورها بر روی این صفحات نورهای خیره کننده ای را منعکس می کنند.

در همکاری  وتعامل با پزشکان و جراحان، این محیط ها در حال حاضر با نورهای رنگی مجهز گشته اند که تضاد شدید نورها و سایه ها کاهش داده به خوانش داده های تصویری بر  صفحات نمایش کمک می کند. سناریو نورهای رنگی و قابل تنظیم می توانند از طریق یک صفحه نمایش لمسی مرکزی اجرا شوند، که تغییر آن را بر اساس ترجیحات برای کارکنان آسان می کند.

نورهای قابل تنظیم همچنین در دفاتر بیمارستانی، واحد های مراقبت ویژه و اتاق های عمل قابل استفاده است. در این محیط ها، این شیوه از نورپردازی به بهینه سازی شرایط بصری و ایجاد آسایش بیشتر در محیط برای جراحان، پزشکان و پرستاران کمک می کند.

برای خرید تجهیزات کابل خودنگهدار کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *