صرفه جویی در مصرف برق

صرفه جویی در مصرف برق

 

با افزایش جمعیت و همچنین پیشرفت تکنولوژی استفاده از منبع برق زیاد شده است به این صورت که در هر خانه ای حداقل چندین وسیله برقی مورد استفاده قرار میگیرد وسایلی همچون یخچال ،فریزر، تلویزیون ،کولر و…  از وسایل ضروری هر خانه ای به حساب می آید وسایل غیرضروری نیز وجود دارند که در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد همچون آبمیوه گیری،  چراغ مطالعه و…  همه این وسایل نیاز به برق زیادی دارند. اما اگر بتوانیم استفاده درست از وسایل برقی انجام دهیم می توان میزان مصرف برق را کاهش داد.  راههای بسیاری برای کاهش مصرف انرژی وجود دارد که موسسه برق آ ث آ فروشنده انواع سرکابل و مفصل قصد دارد در این مقاله راههای صرفه جویی در مصرف برق را به شما عزیزان ارائه نماید

1.استفاده از نور طبیعی:

یکی از راههایی که میتوان در مصرف انرژی و روشنایی صرفه جویی کرد استفاده از نور طبیعی خورشید می باشد.به این صورت می توانید اتاقی از خانه را که بیشترین نور را دارند اتاق مطالعه کتابخانه قرار دهید تا هنگام مطالعه نیاز به لامپ و روشنایی نداشته باشید و از نور طبیعی استفاده کنید.  همچنین می توانید برای خانه از پرده های نازک  استفاده کنید تا نور بیشتری وارد خانه شود.

2.خرید لوازم مناسب:

نمیتوان گفت که از لوازم برقی استفاده نکنید تا برق کمتری مصرف شود اما می توان لوازمی که می خواهید بخرید برچسب انرژی آن توجه کرده و وسیله ای را خریداری کنید که نیاز به برق کمی دارد برچسب انرژی در دیگر مقالات سایت آ ث آ و یراق کابل خودنگهدار به طور کامل توضیح خواهیم داد.

صرفه جویی در مصرف برق

3. ساعات مصرف انرژی:

این مورد را تقریبا همه افراد با آن آشنایی دارند در چه ساعتی از روز مصرف انرژی زیاد است بنابراین باید سعی کرد در آن ساعات از لوازم برقی کمتری استفاده کنیم مثلا بهتر است کارهای خانه همچون لباس شستن و جارو کردن اول صبح انجام دهیم زیرا در آن زمان مصرف انرژی کمتر است.

4. عایق کردن:

یکی از لوازمی که در همه خانه ها استفاده می شود استفاده از لوازم سرمایشی و گرمایشی است که هر دوی آنها نیاز به برق دارند بنابراین برای صرفه جویی در مصرف برق بهتر است خانه ها را عایق کرده تا زودتر خنک شوند و نیاز به انرژی کمتری برای روشن نگه داشتن کولر باشد.

صرفه جویی در مصرف برق

5.تعویض لامپ ها:

در قدیم معمولا لامپ ها پر مصرف و رشته ای بودند. که هنوز هم تعداد زیادی از آنها در خانه ها یافت میشود بهترین کاری می توانید انجام دهید این است که لامپ های قدیمی را با لامپ های کم مصرف کنونی تعویض کنید.  با این کار علاوه بر اینکه در مصرف انرژی صرفه جویی کرده اید نور بیشتری دریافت می کنید زیرا لامپهای کم مصرف چندین برابر لامپ های پرمصرف روشنایی دارند.

شما عزیزان می توانید برای خرید لوازم و تجهیزات برقی همچون تجهیزات کابل خودنگهدار ،سرکابل و مفصل ریکم و….  به سایت موسسه آ ث آ  مراجعه کرده. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *