برق گرفتگی و اثرات ناشی از آن

برق یکی از مهمترین نعمت هایی است که علم به بشر داده است.برق به بخشی از زندگی مدرن تبدیل شده است و نمی توان دنیایی بدون آن را تصور کرد.برق در زندگی روزمره ما کاربردهای بسیاری زیادی دارد.از آن برای روشنایی اتاق ها، راه اندازی فن ها و لوازم خانگی مانند اجاق گاز برقی و … استفاده می شود.در کارخانه ها ، ماشین های بزرگ با کمک برق کار می کنند.موارد ضروری مانند غذا ، پارچه ، کاغذ و بسیاری موارد دیگر محصول برق هستند.

وسایل حمل و نقل و ارتباطات مدرن توسط نیروی برق متحول شده اند.برق همچنین وسایل تفریحی ، رادیو ، تلویزیون و سینما را نیز برای شما فراهم می کند که محبوب ترین اشکال سرگرمی نتیجه برق هستند.برق نقش اساسی در زمینه پزشکی و جراحی ها نیز دارد – مانند اشعه ایکس

یکی از مهمترین مسائل در رابطه با برق ، صرفه جویی در مصرف برق است.روشهای مختلفی برای کاهش مصرف انرژی برق وجود دارد.به عنوان مثال برای کاهش مصرف برق و لذا کاهش مصرف هزینه برق میتوان از دستگاهی بنام اینورتر دلتا استفاده کرد.

درست است که ما به برق متکی هستیم ، اما در بعضی از موارد ، توانایی آن را در ایجاد صدمات را دست کم می گیریم.کار با برق میتواند خطرناک باشد.برای اینکه از خطرات مربوط به برق در امان باشیم باید نکات ایمنی مربوط به برق را رعایت کنیم.به عنوان مثال قبل از هر بار استفاده از تجهیزات الکتریکی مثل دستگاه اینورتر ایرانی ، لامپ ها ، وسایل برقی منزل و … ، سیم ها و اتصالات الکتریکی آنها را بررسی کنید و تجهیزات آسیب دیده را بلافاصله تعمیر و یا تعویض کنید.

محصولات هیدرولیک پاورمن

چگونه جریان الکتریکی روی بدن تأثیر می گذارد

جریان الکتریکی (جریانهای کم تا جریانهای هزاران آمپر) هنگام عبور از بدن ، میتواند روی بدن ، تأثیر منفی بگذارد.در اینجا تاثیر برخی از جریانها روی بدن را به شما نشان خواهیم داد.

  • جریان 1 میلی آمپر – احساس سوزش
  • جریان 5 میلی آمپر به عنوان حداکثر جریان بی ضرر پذیرفته می شود.
  • جریان 10 تا 20 میلی آمپر – شروع انقباض ماهیچه ای پایدار
  • جریان 100 تا 300 میلی آمپر- فیبریلاسیون بطنی ، در صورت ادامه کشنده.

شوک الکتریکی

به گزارش اصفهان سئو : شوک الکتریکی هنگامی رخ می دهد که شخص با یک منبع انرژی الکتریکی در تماس باشد.انرژی الکتریکی در بخشی از بدن جریان می یابد و باعث ایجاد شوک می شود. فرد ممکن است با  قرار گرفتن در معرض انرژی الکتریکی ، به هیچ وجه آسیب نبیند یا منجر به خسارت یا مرگ شود.سوختگی ها شایع ترین آسیب ناشی از شوک الکتریکی است.شوک الکتریکی می تواند باعث انقباض شدید عضلات شود که ممکن است منجر به شکسته شدن استخوان ها یا آسیب های ستون فقرات شود.موارد شدید می تواند منجر به ایست قلبی (توقف قلب) شود.اما آیا میدانید چه عواملی باعث ایجاد شوک الکتریکی میشوند.

  • بسیاری از افراد به شوک الکتریکی به دست آمده از اشیاء دست ساز مانند بخاری برقی ، سماور برقی ، اتو بخار ، دست می یابند.برای ساخت همه ی این وسایل از المنت میله ای استفاده میشود.
  • صاعقه ها نوعی شکل طبیعی از شوک الکتریکی هستند.

شوک می تواند باعث اسپاسم عضلات شود

ماهیچه ها توسط برق تحریک می شوند.این اثر به شدت جریان و نوع ماهیچه ای که از آن عبور می کنید بستگی دارد.هنگامی که یک جریانی بالاتر از 10 میلی آمپر از عضلات عبور کند ، باعث انقباض پایدار می شود ، بطوریکه حتی قربانی ممکن است نتواند ، منبع جریان را رها کند.در نتیجه انقباض ناگهانی ناشی از برق گرفتگی ، ممکن است ، عضلات ، رباط ها و تاندون ها پاره شوند.همچنین اگر شوک ماندگار باشد یا جریان زیاد باشد ، ممکن است بافت سوزانده شود.

شوک الکتریکی می تواند بر سیستم عصبی تأثیر بگذارد

 

اعصاب بافتی هستند که مقاومت بسیار کمی در برابر عبور جریان الکتریکی دارند.هنگامی که اعصاب تحت تاثیر شوک الکتریکی قرار می گیرند ، عواقب آن شامل درد ، سوزن سوزن شدن ، بی حسی ، ضعف یا مشکل در حرکت اندام است.این اثرات ممکن است با گذشت زمان از بین بروند و یا دائمی باشند.

آسیب الکتریکی همچنین می تواند بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد.هنگامی که شوک رخ می دهد ، قربانی ممکن است فراموشی ، تشنج یا ایست تنفسی را تجربه کند.آسیب طولانی مدت اعصاب و مغز بستگی به میزان جراحات دارد و ممکن است تا چند ماه پس از شوک ایجاد شود.شوک الکتریکی حتی میتواند باعث اختلالات روانپزشکی شود.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *