نورپردازی بخش های مختلف خانه

نورپردازی بخش های مختلف خانه

همه می دانند که صرف نظر از نوع ، کارکرد و طراحی ، نورپردازی در هر مکانی بسیار مهم است.نورپردازی یکی از عناصر اصلی در خانه است.نورپردازی مناسب شما را قادر می سازد کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید ، باعث می شود احساس امنیت و راحتی بیشتری داشته باشید و به شما این را امکان می دهد تا از خانه خود ، لذت ببرید.البته هر قسمت از خانه نیازهای خاص و منحصر بفردی به روشنایی دارد.به عنوان مثال نورپردازی سالن پذیرایی با نورپردازی اتاق خواب کاملا متفاوت است.نورپردازی کارآمد و مناسب می تواند موجب صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه شود.

در این مقاله نکات و ایده هایی برای برنامه ریزی در مورد نیازهای روشنایی برای هر اتاق در خانه شما آورده شده است.اگر در مورد نوع نورپردازی موردنیاز خود مطمئن نیستید ، چند دقیقه وقت خود را برای خواندن این مقاله بگذارید.برای خرید مفصل رزینی اینجا کلیک کنید.

نورپردازی عمومی

نورپردازی محیط که نورپردازی عمومی نیز نامیده میشود ، شامل کلیه فرم های روشنایی است که معمولاً در یک اتاق استفاده می شود و نقش آن ایجاد سطح نور یکنواخت در کل فضا است. روشنایی محیط می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.شما می توانید برای این منظور از وسایل روشنایی مخصوص سقفی ، وسایل روشنایی جانبی دیوار ، لامپ های کف و غیره استفاده کنید.

نور برجسته

از این نورپردازی برای جلب توجه کردن یک شی یا فضای خاص استفاده میشود.معمولاً برای کارهای هنری ، مجسمه ها ، گیاهان یا کتابخانه ها از این نوع نورپردازی استفاده می شود.

روشنایی کار

نورپردازی هدف یا روشنایی کار برای روشنایی یک قسمت خاص از اتاق استفاده می شود. به عنوان مثال ، می توانید برای پیشخوان های آشپزخانه (روشنایی زیر کابینت) از این نوع نورپردازی استفاده کنید.

نورپردازی سالن پذیرایی و راه پله

نورپردازی سالن پذیرایی و راه پله

سالن پذیرایی مهمترین قسمت خانه است و اولین جایی است که پس از ورود به خانه به چشم می آید.سالن پذیرایی محلی است برای جمع شدن اعضای خانه و هم چنین مکانی برای پذیرایی از میهمانان میباشد و از این جهت دکوراسیون و شیوه نورپردازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.نورپردازی مناسب محیط باعث می شود اتاق نشیمن فضایی راحت و دنج برای خواندن کتاب یا تماشای تلویزیون باشد ، در حالی که از نورپردازی برجسته برای برجسته کردن هنر روی دیوارها استفاده می شود.

به یاد داشته باشید که راه پله ها و سالن ها به جهت ایمنی ، باید از نورپردازی کلی خوبی برخوردار باشند.جهت جلوگیری از حوادث ناگوار در راه پله ها  باید ، وسایل روشنایی را هر 8 تا 10 فوت (2.4 تا 3.0 متر) قرار دهید.

نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه اغلب شلوغ ترین قسمت خانه است.نه تنها غذاهای شما در آشپزخانه تهیه می شود بلکه خانواده و میهمانان شما نیز در این مکان جمع می شوند ، از این جهت نور کافی برای انجام تمام نیازهای آشپزی ضروری است.در قسمت های پر کار در آشپزخانه مثل ظرفشویی و اجاق گاز از لامپ های با وات بالاتر استفاده کنید.

نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه های کمتر از 100 فوت مربع به یک لامپ فلورسنت و آشپزخانه های تا 250 فوت مربع به دو لامپ فلورسنت جهت روشنایی نیاز دارند.تهیه انواع منابع نوری از جمله روشنایی برجسته ، روشنایی کار و روشنایی عمومی می توانند به جلوگیری از بروز حوادثی مانند سوختگی ، بریدگی ، لغزش و ریزش کمک کند.

نورپردازی در حمام را فراموش نکنید

نورپردازی حمام احتمالاً آخرین جایی است که مردم مایل به سرمایه گذاری وقت و پول هستند.اغلب اوقات از یک دستگاه سقفی برای روشن کردن سینک ، آینه و دوش استفاده می شود.از آنجا که بیشتر مردم روز خود را با دوش گرفتن شروع میکنند و پایان می دهند ، پس باید به سیستم روشنایی این مکان، اهمیت زیادی داد.لامپ های هالوژن به طور کلی بهترین انتخاب برای روشنایی حمام هستند ، البته لامپ های فلورسنت کوچک نیز گزینه ای عالی هستند.

نورپردازی در حمام را فراموش نکنید

حمام مانند آشپزخانه باید انواع مختلفی از نورپردازی را در خود جای دهد تا احتمال بروز حوادث کاهش یابد. حمام مکانی است که معمولاً افراد دچار لغزش و سقوط می شوند. با نورپردازی مناسب ، میتوان از این حوادث جلوگیری کرد.جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه و اطلاع از قیمت سرکابل مفصل روی لینک کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *