مفصل حرارتی برای کابل های پلیمری

تکنولوژی به روز اتصالات

امروزه، یک سیستم اتصال مدرن می بایست شامل قطعات تشکیل دهنده ای با تعداد اندک و به صورت پیش ساخته جهت نصب و راه اندازی آسان و قابل اعتماد بوده، با تکنولوژی مفاصل گوناگون کار کرده و همچنین با سازه ها و مقاطع عرضی گوناگون سازگار باشد. در این جا، به معرفی این تکنولوزی به روز و آزموده شده می پردازیم:

 

برای خرید انواع سرکابل و مفصل ریکم اینجا کلیک کنید.

تکنولوژی الاستومریک ریکم

مفصل حرارتی الاستومری شایستگی خود در زمینه نصب و راه اندازی تحت سخت ترین و نامساعد ترین شرایط در سراسر دنیا اثبات کرده است. تکنیک های مورد استفاده در این برند متشکل  از کاربرد یک ماده عایق بندی شده با جداره ضخیم الاستومری در یک قطعه به همراه یک لایه بیرونی از پلیمر رسانای حرارتی می باشد.

در واقع، لایه ی بیرونی می تواند ماده عایق ضخیم را که اغلب دارای قطر بزرگی می باشد، نگه دارد بنابراین این قطعات می توانند به آسانی در سراسر کابل قرار گیرند. استفاده از این ساختار، تنها برای گرم کردن لایه ی رسانای بیرونی به منظور آغاز فرایند جمع شدن (جمع شدگی لایه ی الاستومری) ضرورت دارد. از دیگر مزایای چنین رویکردی می توان به مزایای زیر اشاره کرد:

  • تطبیق پذیری (همه کاره بودن): مفصل کابل های تک و سه رشته ای دایره و قطاعی شکل با دامنه وسیعی از اندازه های مختلف، کابل هایی با مقاطع عرضی گوناگون یا ضخامت های غلافی متفاوت در محل اتصال.
  • بدون نیاز به هیچ گونه برش اضافی غلاف کابل برای قرار دادن اجزاء
  • جایگیری آسان قطعات و اجزاء
  • بدون محدودیت برای اتصالات خاص یا روش های اتصالی هادی
  • مناسب برای انواع گوناگون کابل های ضد آب

 

تکنولوژی الاستومریک

قطعات اتصالی الاستومری در فرم گسترده ای تولید می شوند که در آن جداره بیرونی حرارتی لایه ی عایق را در یک قطر عریض نگاه می دارد. بکارگیری حرارت سبب می شود تا جداره بیرونی جمع شده و اجازه دهد تا لایه ی عایق نیز همزمان جمع و منقیض شود، و کاملا متناسب با مفصل گردد. خصوصیات لاستیک گونه مواد این امکان را به مفصل می دهد تا تابع تغییرات قطری ناشی از حرارت عایق کابل باشد.

اجزاء این مفصل به شرح زیر می باشد:

  1. کنترل میدان الکتریکی

شیلدهای کنترل فشار به طور دقیقی دارای یک مقاومت ظاهری تعریف شده ای می باشند که میدان الکتریکی را در اطراف اتصال دهنده و سطوح انتهایی کابل ها تعدیل و روان می سازند. در زمان نصب شیلد، عملکرد جمع شدگی آن پرکننده ی  فضای خالی (جسم زرد در تصویر) را به سمت دو سر باز کابل و اتصال دهنده فشرده می سازد. گرافیتی کردن عایق در سطح اتصال دهنده ضروری نمی باشد.

  1. صفحه و عایق

آستین یا همان پوشش الاستومری (جسم قرمز رنگ در تصویر) ضخامت درستی از یک عایق را دارا بوده و به عنوان یک عایق مناسب در گام اول عمل می کند. صفحه عایق همچنین توسط یک جداره بیرونی به شکل آستینی که از جنس پلیمر هادی حرارت (مشکی در تصویر) می باشد، احاطه شده است. این شیوه در مدت زمان نصب صرفه جویی کرده و اطمینان ایجاد یک پیوند بی عیب و نقص را میان عایق مفصل و سطح  مقطع کابل حاصل می سازد.

برای خرید انواع تجهیزات کابل خودنگهدار اینجا کلیک کنید.

  1. شیلد فلزی

یک شبکه (مش) مسی به عنوان یک شیلد مناسب دور تا دور محدوده اتصالی قرار گرفته و اتصال الکتریکی را بار صفحات و غلاف های بیرونی اتصال فراهم می سازد.

  1. آب بندی بیرونی

حرراتی که برای فرایند جمع شدگی آستین بیرونی مورد استفاده قرار گرفت سبب ذوب و جریان یک لایه چسب اندود خارجی می گردد که حاصل آن ماندگاری مفصل و غلاف کابل در برابر رطوبت و خوردگی می باشد.

روش نصب     

یک مجموعه از پیش بسته بندی شده به همراه آستین آب بندی بیرونی در اطراف سطح مقطع یا سطح انتهایی کابل ها قرار می گیرد. پس از اتصال هادی ها (کانداکتور)، مفصل و سطوح انتهایی کابل ها به لحاظ الکتریکی با یک مجموعه پر کننده فضای خالی تعدیل و روان سازی می شود. شیلد کنترل فشار و پس از آن  بخش الاستمری هر کدام به نوبت در اطراف اتصال دهنده ها قرا گرفته و در مکان فشرده می گردد. شیلد کابل توسط یک شبکه مسی و یک غلاف بیرونی که توسط یک لایه چسب اندود آب بندی شده جایگزین می شود. تمامی کیت ها و لوازم به همراه یک دستور العمل گام به گام مصور بسته بندی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *