روشنایی با لامپ های LED چه فوایدی دارد ؟

روشنایی با لامپ های LED چه فوایدی دارد ؟

شما بدون شک نام چراغ های LED را شنیده اید اما چگونه آنها در داخل خانه شما کار می کنند؟ و آیا آنها واقعاً مفید هستند؟ LED ها در مقایسه با سایر گزینه ها از جمله لامپ های کم مصرف فلورسنت (CFL) بسیار قوی هستند. LED ها قبلا گران بودند اما اکنون مقرون به صرفه تر هستند. آنها همچنین دارای مزایای زیادی هستند که ممکن است متوجه نشوید. کارایی لامپ های ال ای دی بسیار است اما در زیر ما 8 روش از فواید استفاده از چراغ های LED را برای شما شرح می دهیم، پس با ما همراه باشید.

1- کاهش مصرف انرژی

در مقایسه با لامپ های رشته ای، LED ها در تولید نور حدود 90٪ کارآمدتر هستند. این بهره وری انرژی به معنای آن است که انرژی بیشتری که لامپ استفاده می کند به جای تولید گرما، در تولید نور صرف می شود. لامپ های رشته ای برعکس هستند، اکثر انرژی آن ها به جای نور به گرما تبدیل می شود‌ و این اتلاف انرژی هدفی جز سوختن انگشتان شما در صورت لمس لامپ ندارد. با سیم و کابل شهید قندی همواره بهترین ها را تجربه کنید و انواع لامپ های LED با کیفیت را با مناسبت ترین قیمت تهیه کنید.

2- عمر طولانی تر لامپ

طول عمر معمولی لامپ های رشته ای حدود 1000 ساعت است ولی شما می توانید معمولاً حدود 25000 ساعت از روشنایی لامپ های LED بهره ببرید. برخی از آنها دارای ماندگاری بسیار طولانی تر، مانند 50،000 ساعت ارزیابی می شوند. عمر یک لامپ CFL بیشتر از لامپ های رشته ایست و حدود 10 هزار ساعت استفاده از آن است اما هنوز به طور قابل توجهی کوتاه تر از طول عمر یک LED است. این طول عمر طولانی به ویژه در محیط های تجاری، کار کمتری برای شما ایجاد می کند. همچنین با LED ها شما مجبور نیستید لامپ ها را زیاد عوض کنید. این امر می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

3- ساخت و ساز با دوام

به این فکر کنید که لامپ سنتی چقدر راحت می شکند. اگر یک لامپ رشته ای بیندازید، احتمالاً خرد می شود. لامپ های LED با استفاده از مواد بسیار قوی تر ساخته می شوند. به جای استفاده از یک رشته ظریف یا گاز نئون برای تولید نور، یک LED از مواد جامد استفاده می کند. چراغ های LED به طور معمول می توانند در برابر عناصر سخت آب و هوایی مقاومت کنند. آنها حتی در دمای شدید هنگامی که انواع دیگر لامپ ها کار نمی کنند یا طولانی تر کار می کنند، کار می کنند. این امر به آنها امکان می دهد تا در فضاهای سرد خانه نیز کار کنند. آنها همچنین می توانند شوک ها و لرزش ها را تحمل کنند، بنابراین برای مکان های مختلفی که ممکن است به طور مکرر جابجا شوند، مناسب هستند.

4- سازگار با محیط زیست

فقط بهره وری انرژی نیست که لامپ های LED را دوستدار محیط زیست می کند. لامپ ها اجزای سمی مانند جیوه را که در لامپ های دیگر یافت می شود از بین می برند که از محیط زیست در حین تولید و بعد از آن محافظت می کند. وقتی لامپ های سنتی حاوی جیوه در سطل آشغال ریخته می شوند، در نهایت در محل دفن زباله قرار می گیرند. این مواد شیمیایی و عناصر سمی می توانند به محیط وارد شوند. هنگامی که از LED استفاده می کنید، از مواد بسیار کمتری استفاده می کنید و ضایعات بسیار کمتری را به محل دفن زباله می فرستید زیرا ماندگاری آنها بسیار زیاد است.

روشنایی با لامپ های LED چه فوایدی دارد

روشنایی با لامپ های LED چه فوایدی دارد

5- فواید سلامتی

چراغ های LED همچنین دارای مزایای سلامتی فراوانی هستند که در استفاده از دستگاه های درمانی با نور قرمز کشف شده است. درمان نور قرمز LED با قدرت و زاویه پرتو مناسب ثابت شده است که از نظر علمی در درمان بیش از 23 بیماری شناخته شده مربوط به پوست، ترمیم عمیق بافت و حتی شرایط شناختی مفید است.

6- روشنایی جهت دار

با چراغ های رشته ای، نور از همه جهات می درخشد که می تواند باعث هدر رفتن نور زیادی شود. در حالی که چراغ های LED روشنایی جهت داری را برای هدف قرار دادن روشنایی بدون نیاز به بازتابنده ارائه می دهند. به جای نورپردازی در مناطقی که واقعاً مهم نیستند، نور متمرکز بیشتری را در مکان مورد نیاز خود ارائه می دهد.

7- گزینه های رنگ روشن

 آیا تا به حال توجه کرده اید که برخی از لامپ ها از بقیه متفاوت باشند؟ این به این دلیل است که آنها در دمای مختلف نور قرار دارند و این بر نحوه نگاه آنها تأثیر می گذارد. رنگ روشن از LED ها از سفید ملایم تا نور روز است. داشتن این طیف رنگی به شما امکان می دهد ظاهر فضای خود را شخصی سازی کنید. با انتخاب از کابل شبکه شهید قندی همواره انواع و اقسام لامپ های LED، در رنگ های مختلف را خریداری کنید و از خرید خود لذت ببرید.

8- بدون انتشار مواد مضر

در مناطقی که محافظت از مواد در آنها مهم است، LED ها می توانند مفید باشند. دلیل آن این است که آنها تقریباً هیچگونه تابش اشعه ماورا بنفش و نور مادون قرمز بسیار کمی ایجاد می کنند. لامپ هایی که باعث ایجاد اشعه ماورا بنفش و گرما می شوند، می توانند به موارد ذخیره شده شما آسیب برسانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *