اینورتر آی مستر چیست

اینورتر آی مستر چیست

اینورتر یکی از مهم ترین تجهیزات در سیستم انرژی خورشیدی است. این دستگاهی است که برق مستقیم را که همان پنل خورشیدی تولید می کند، به جریان متناوب تبدیل می کند که از شبکه برق استفاده کند. در DC، برق در ولتاژ ثابت در یک جهت حفظ می شود. در AC، با تغییر ولتاژ از مثبت به منفی، برق در هر دو جهت در مدار جریان می یابد. اینورترها تنها یک نمونه از کلاس دستگاه هایی به نام الکترونیک قدرت هستند که جریان برق را تنظیم می کنند. اینجاست که بررسی قیمت اینورتر آی مستر اهمیت پیدا می کند و لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری درباره اینکه اینورتر آی مستر چیست،کسب کنید.

اینورتر آی مستر چیست

عملکرد اینورتر آی مستر

اساساً، یک اینورتر با تغییر جهت ورودی DC به جلو و عقب، تبدیل DC به AC را انجام می دهد. در نتیجه، یک ورودی DC به یک خروجی AC تبدیل می شود. علاوه بر این، از فیلترها و سایر وسایل الکترونیکی می توان برای تولید ولتاژ استفاده کرد که به عنوان یک موج سینوسی تکراری به شبکه برق استفاده می شود. موج سینوسی شکل، الگویی است که ولتاژ را در طول زمان ایجاد می کند و این الگوی توان است که شبکه می تواند بدون آسیب رساندن به تجهیزات الکتریکی از آن استفاده کند که برای کار در فرکانس ها و ولتاژهای خاص ساخته شده است. اولین اینورترها در قرن نوزدهم ایجاد شدند. برای مثال، یک موتور چرخان برای تغییر مداوم منبع اتصال DC به جلو یا عقب استفاده می شود. امروزه سوئیچ های الکتریکی را از ترانزیستورها، دستگاه های حالت جامد و بدون قطعات متحرک می سازند. ترانزیستورها از مواد نیمه هادی مانند سیلیکون یا گالیم آرسنید ساخته شده اند. آنها جریان الکتریسیته را در پاسخ به سیگنال های الکتریکی خارج کنترل می کنند. جهت آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر لازم است به نمایندگی اینورتر آی مستر مراجعه کنید.

اگر سیستم خورشیدی خانگی دارید، اینورتر شما احتمالاً چندین عملکرد را انجام می دهد. علاوه بر تبدیل انرژی خورشیدی به برق AC، می تواند بر سیستم نظارت داشته و درگاهی برای ارتباط با شبکه های کامپیوتری فراهم کند. سیستم های ذخیره سازی خورشیدی به علاوه باتری به اینورترهای پیشرفته متکی هستند تا در صورت قطعی، بدون هیچ گونه پشتیبانی از شبکه کار کنند.

اینورتر آی مستر چیست

  • به سمت یک شبکه مبتنی بر اینورتر

از نظر تاریخی، نیروی الکتریکی عمدتاً با سوزاندن سوخت و ایجاد بخار تولید می شود، سپس یک ژنراتور توربین را می چرخاند که برق را تولید می کند. حرکت این ژنراتورها با چرخش دستگاه، توان AC تولید می کند که فرکانس یا تعداد دفعات تکرار موج سینوسی را نیز تنظیم می کند. فرکانس توان یک شاخص مهم برای نظارت بر سلامت شبکه برق است. به عنوان مثال، اگر بار بیش از حد وجود داشته باشد، دستگاه های زیادی انرژی مصرف می کنند و انرژی سریع تر از آنچه که می تواند از شبکه خارج شود، حذف می شود. در نتیجه توربین ها کند می شوند و فرکانس AC کاهش می یابد.

از آنجا که توربین ها اجسام چرخان عظیمی هستند، لذا در برابر تغییرات فرکانس مقاومت می کنند، همان طور که همه اجسام در برابر تغییرات حرکت خود مقاومت می کنند، این ویژگی به اینرسی معروف است که لازم است در ابتدا به بررسی قیمت اینورتر آی مستر بپردازید و سپس عملکرد آن را بررسی کنید. با افزایش سیستم های خورشیدی به شبکه، اینورترهای بیشتری نسبت به قبل به شبکه متصل می شوند. تولید مبتنی بر اینورتر می تواند در هر فرکانسی انرژی تولید کند و اینرسی خواصی مشابه تولید بخار را ندارد، زیرا توربین در کار نیست. در نتیجه، انتقال به یک شبکه برق با اینورتر بیشتر مستلزم ساخت اینورترهای هوشمندتر است که بتوانند به تغییرات فرکانس و سایر اختلالات ایجاد شده در حین عملکرد شبکه پاسخ دهند و به تثبیت شبکه در برابر این اختلالات کمک کنند.

نتیجه گیری

اپراتورهای شبکه با ارائه طیف وسیعی از خدمات شبکه، عرضه و تقاضای برق در سیستم الکتریکی، آن را مدیریت می کنند. خدمات شبکه فعالیت هایی هستند که اپراتورهای شبکه برای حفظ تعادل در کل سیستم و مدیریت بهتر انتقال برق انجام می دهند. هنگامی که شبکه از عملکرد مطابق انتظار جلوگیری می کند، مانند زمانی که انحراف در ولتاژ یا فرکانس وجود دارد، اینورترهای هوشمند می توانند به روش های مختلف پاسخ دهند. اینجاست که به منظور آگاهی بیشتر مراجعه به نمایندگی اینورتر آی مستر اهمیت پیدا می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *