راهنمای خرید لامپ

انتخاب لامپ مناسب

از زمان حذف لامپ های رشته ای سنتی از بازار و جایگزینی لامپ های کم مصرف ، بازار لامپ ها تغییرات زیادی را تجربه کرده است.لامپ ها مانند گذشته ساده نیستند.ما به شما کمک می کنیم بفهمید چگونه یک لامپ مناسب را از مراکز فروش انواع لوازم روشنایی برای نیازهای خود انتخاب کنید.انتخاب شما نه تنها بر نحوه روشن شدن اتاق تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند در هزینه های روشنایی شما صرفه جویی کند.

انواع لامپ

انواع لامپ روشنایی وجود دارد که هر نوع لامپ موافقان و مخالفان خود را دارد.هر کدام دارای ویژگی ها ، مزایا و معایب خاص خود هستند.

  • لامپ رشته ای یک لامپ سنتی است و طول عمر آن نسبتاً کوتاه حدود 1000 ساعت است.
  • لامپ هالوژن یک لامپ رشته ای است.آنها از نظر نور و هزینه دارای ویژگی های بسیار مشابه لامپ های رشته ای هستند ، اما نسبت به لامپ رشته ای سنتی کمی کارآمدترند.تا قبل از پیشرفت های اخیر در فناوری LED ، هالوژن محبوب ترین نوع لامپ بود.
  • استفاده از LED می تواند تا 50،000 ساعت نور تأمین کند.LED ها نوری ‘واقعی’ را به وجود می آورند که شبیه نور طبیعی روز است.
  • CFL در مقایسه با لامپهای رشته ای ، انرژی بسیار کمتری مصرف می کند – حدود 75٪ کمتر برای تولید همان مقدار نور – اما عیب اصلی چراغ های CFL این است که آنها حاوی جیوه سمی در لامپ هستند.جیوه یک فلز سنگین بسیار خطرناک است.

انواع لامپ

برای سالها ، مردم فقط یک سبک از لامپ را می شناختند.لامپ رشته ای. با گذشت زمان ، به روشنایی کم مصرف نیاز بود و لامپ های CFL به عنوان گزینه روشنایی ارزان تر و کم مصرف ، به صحنه آمدند.

یک قدم جلوتر ، اکنون LED هایی داریم که مزایایی مانند مصرف کم انرژی ، انتشار گرما کم و تأثیر کم بر محیط را در صورت دور ریختن ارائه می دهند.

وات واحد استاندارد اندازه گیری برق است.آنها به ما می گویند که یک لامپ چه مقدار انرژی مصرف می کند.هرچه وات کمتر باشد ، صورتحساب برقی کمتر می شود.LED ها و چراغ های فلورسنت جمع و جور (CFL) از وات کمتری نسبت به لامپ های رشته ای استفاده می کنند ، اما به همان میزان نور تولید می کنند.

انتخاب کلاهک مناسب

اولین چیزی که باید هنگام انتخاب لامپ مناسب خود در نظر بگیرید ، این است که به چه پایه ای نیاز دارید.این مهم است ، زیرا شما باید مطمئن شوید پایه لامپ با سوکت شما سازگار است.

دریافت روشنایی مناسب

انتخاب لامپ مناسب

لومن (Lm) تعریف کاملاً پیچیده ای است ، اما به عبارت ساده تر ، این فقط به خروجی لامپ اشاره می کند.هرچه (Lm) لامپ بیشتر باشد ، لامپ بیشتر روشن می شود.درک لومنس هنگام خرید لامپ می تواند مفید باشد ، زیرا وات دیگر به دلیل معرفی فن آوری های جدیدتر مانند LED ، روش معتبری برای اندازه گیری میزان روشن یا کم نور بودن لامپ نیست.امروزه ، لومن ها برای هر لامپ لیست شده اند.

اشکال لامپ

هنگامی که اتصالات ، روشنایی ، رنگ و فناوری خود را انتخاب کردید ، آخرین چیزی که ممکن است بخواهید توجه کنید ، شکل لامپ است.اگرچه شکل لامپ عمدتا مطابق با تنظیمات شخصی شماست ، اما هر شکل از لحاظ پراکندگی ، زاویه یا جهت ، کمی در نور تاثیر دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب لامپ مناسب برای نیازهای خود و خرید مفصل رزینی با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *